Medlemsansökan / Avgifter

Medlemsavgifter (för hela året 1 jan - 31 dec) 2024

• Junior (t o m 18 år) GRATIS, Senior 250kr, Familj 300kr

Hur förnyar jag mitt medlemskap, hur blir jag medlem?

När du vill förnya ditt medlemskap eller bli medlem för första gången ska du göra enlföljande:

• Logga in eller skapa ett konto på Tjing.

• Välj ”Clubs” i den övre marginalen.

• Sök fram Timrå Discgolf och ansök om att bli medlem.

• Är du redan medlem och vill förnya, då klickar du på Your membership och sedan på Renew now.

• Betala medlemsavgiften genom att swisha till 1232013845 och ange tydligt för vad, och för vem, du betalar.

• När betalningen registerats kommer du att godkännas som medlem på Tjing.

Tidigare har klubben kunnat hjälpa till med såväl svensk tävlingslicens som internationell licens hos PDGA. Detta kommer tyvärr inte längre att vara möjligt då tekniskt stöd för detta numera saknas. Detta får därmed ni medlemmar sköta själva i fortsättningen. Gör så här:

Svensk tävlingslicens kostar 300 kr för vuxna och 200 kr för juniorer. Svensk tävlingslicens krävs för att delta på förbundets tävlingar, d.v.s. olika SM och Nationella Touren. Tänker du inte tävla alls eller bara på mindre lokala tävlingar så behöver du ingen svensk licens.

Efter att ditt medlemskap godkänts på Tjing går du in här och ansöker om licens:

www.tjing.se/association/svenska-discgolfforbundet/

VIKTIGT! Om du skulle vara medlem i flera föreningar måste du markera Timrå Discgolf av dessa som ”Main club” under din personliga profil. Det är då denna förening som du söker licens för. Du kommer inte att kunna anmäla dig till förbundets tävlingar överhuvudtaget om du inte har en gällande licens så gör detta i god tid.

Internationell licens (PDGA-nummer) förnyas och söks här:

Join & Renew | Professional Disc Golf Association (pdga.com)

Amatörlicens kostar 20 USD medan proffslicens kostar 30 USD. Den avgörande skillnaden är att amatörer inte får ta emot prispengar utan endast varupriser, presentkort och dylikt. Du bör alltså endast välja proffslicens om du förväntar dig att kunna vinna faktiska prispengar under året.

Hur betalar jag in min avgift?

Varför ska man bli medlem?

• Föreningen är till för alla, unga som äldre, nybörjare som proffs.

• För att stötta och driva klubbens engagerade människor, som ideellt utvecklar banan och håller den i gott skick.

• Träffa nya människor som antingen spelar på amatörnivå eller tävlar på högsta nivå.

• Som medlem får du 10% rabatt på discar hos Kymen.se Detta gäller alla discar förutom Kymens Tour Series samt redan rabatterade discar. För att få tillgång till koden så behöver du vara medlem och ansluten till den slutna Facebook-gruppen Timrå Discgolf (Endast Medlemmar).

• Medlemmar erbjudes rabatt per disc vid köp via discsport.se

- Utgångspunkten är vad varje ensilkd medlem köper än klubben som helhet.

- För att uppnå guld, antingen A eller B

A) Klubben totalt har nått ett ordervärde som är 10-i topp.

B) Klubbens medlemmar har i snitt handlat för minst 1500kr/medlem och 3.5 ggr / medlem

- För att rabatten ska kunna dras krävs att du:

- Anger klubbtillhörighet på ditt discsport-konto (ändras under mina kunduppgifter)

- Kontaktar klubb-admin (Kenth Amren) och anger samma epost som du har på ditt discsport-konto.

• Få information via Facebook om veckotävlingar/andra tävlingar och övriga evenemang.

• Delta i veckogolfen.

• Delta i klubbmästerskapet.

• Delta på inomhusträningar.

• Chans att via medlemmars hjälp utveckla ditt spel.

• Möjlighet att få spela SM i Timrås färger.

Timrå Discgolf c/o Patrick Backlund Köpenhamnsvägen 6 86145 Fagervik

Tel: 0703470098 E-post: patrickbacklund@telia.com